Lurvsjal, mössa och ännu ett mobilfodral!

Aah, det är skönt att vara lite produktiv. Speciellt just nu när jag är galet ensam, dumma lägenhet som inte har några människor i sig...

Här är i alla fall denna uppdaterings skörd!

Mobilfodral!



Min fina lurvsjal, som inte alls gjorde sig på bild, men det är supersvårt att ta ett vettigt kort med en mobilkamera när man är själv.. Den är i alla fall ca 140 cm lång och 100 cm bred om den är ordentligt utdragen (den är löst stickad i tunt garn med strl 10 stickor och rätstickning), och helt fantastisk att mysa in sig med :)



Och så ett litet misslyckat experiment.. Trots att jag följde mönstret till punkt och pricka, samt använde bredare garn än vad som angavs, blev mössan ändå inte större än att en 8-9-åring kan ha den.. Och det här var ett mönster på en vuxenmössa! My butt. Men söt blev den i alla fall! I brist på andra modeller fick min stora nalle Hotch agera modell. Jag stack ner en virknål i rosetten så att storleken skulle synas lite bättre.







Färgen verkar fluktuera från bild till bild, men färgen på den sista bilden är nog det närmaste verkligheten som det kommer.. Nu återstår ju bara att se vad jag ska göra med denna. Palten lär ju inte vilja ha den och det är ju inte riktigt säsong. Ah well, det är i alla fall underhållning!

Då ska vi se vad jag ska sysselsätta mina fingrar med nu då! Mössan virkade jag på 2 timmar. Nice... :)

/Ängeln

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var snyggt mönster på mössan. Ta med mönstret hit så kollar vi lite på det tillsammans.



Kämpa på!

2010-08-16 @ 22:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0