Virkfodral, insekter, dödsshroom, kulpåse och Billy Holiday-blomma!

Hoppsan hejsan, här har man inte uppdaterat på länge! Skäms på mig, jag är för hemsk...! Får väl kompensera detta med att göra en substantiell uppdatering då!

Men först - måste jag meddela min hyperpanik. Mitt underbara radarpar mor/dotter som säljer garn på torget verkar ha gått på semester! Hur ska jag nu få tag i garn?! Argh... Det blir en liten utflykt imorgon till Torshälla och kolla i en garnaffär där, men...inget klår mina små damer på torget...

Nådåså, då ska vi se vad jag lyckats krafsa ihop denna gång!

Först och främst, för den resande som gillar att virka men som ledsnat på att ha verktygen i en plastpåse i handväskan (aka=jag) pysslade jag ihop denna lilla underbara mackapär som gjort mitt liv SÅ mycket enklare och mer organiserat när jag är på resande fot:

Stängd...



Och öppen! Tadaa, det är ett virkfodral! Virknålar till höger, nålplatta i mitten och sax till vänster, stängs i dubbelvikning och låses med knapp. Eget mönster, javisst herr minister!



Mer små insekter som jag pryttlat ihop :) Patterns are mine, all mine! ;)



Man måste älska döds-shroomen... Nu har den prickar också och ligger färdig för försäljning hos Moder Jord :)



På begäran av min söta lilla pyssling har jag virkat honom en kulpåse! Han fick välja färger själv och den blev väldigt rastafari med pärlor och allt :)





Och så här ser den ut på:



Pysslingen är jättenöjd och jätteglad och jag är glad att äntligen kunna virka nåt som han faktiskt vill ha :) Och efter egenhändigt påkommet mönster också som blev superbra :)

Och så blev det en sån här också. Väldigt mycket lady sings the blues över den tycker jag, and I love it! Eget mönster? You know it!



Utöver det som jag har visat här så har jag stickat en lång blåmelerad halsduk och en kortare, smalare blå och vitrandig barnsjal i samma garn som min tidigare rosa barnsjal. Är lite inne på stickning nu :) Det blir garanterat mer, just nu håller jag på med en röd sjal i tufsgarn och en stickad trekantssjal i ett underbart mjukt gräddvitt garn som jag hittade på myrorna. 200 g för 20 kronor, låta bli? I THINK NOT.

Kolla, två nya avsnitt av Hell's Kitchen! Och pyret somnade gott efter ett nytt kapitel Harry Potter. Aaah, tystnad... Stickdags!

Virkevirk på er allihopa därute!

/Ängeln

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0