Liten börs

Idag har jag haft celebert besök av Mormor Emma i min lägenhet - hon ville omlära sig hur man stickar eftersom det var 10 år sedan och hon vill sticka en halsduk (ps, i bajsbrunt garn...). Det gick så bra så och vi hade syjunta medan lillpalt spelade dataspel :)

Handlade garn idag! Torghandelsgarnet är helt frikkin unbelievably wonderful, 11 kronor för ett nystan fint stickegarn, och 16 för virkegarn. Jag tror att jag skulle kunna handla upp en hel a-kasseutbetalning där.. Men idag fick det räcka med 8 nystan virkegarn - men inget brunt, tyvärr.. Det fanns bara stora rular med brunt garn, och det fanns så många andra underbara garner där... Nästa gång tar jag brunt garn får shår! Men nu blev det blått, beige, rosa, lila och grönt och jag är superlycklig :) Hittade inget gult garn dock, det hade jag behövt.. Men jaja, brunt och gult nästa gång! Men ew, vad det där lät äckligt då...!

Här är i alla fall hälften av dagens alster - jag har två saker till som jag mifflat ihop, men de ska bli överraskningar så jag kan inte visa...ÄN. Imorgon kan jag visa, och jag är sååååååå stolt över en av sakerna så jag håller på och spricka. Trodde inte jag kunde sånt faktiskt ;)

Börs



Jag har stickat MASSOR med de här två nystanen med grönt (ska det vara där men det syns inte) och gult, och det tar bara inte slut, det är helt fantastiskt..!

Undrar om man ska säcka isäng med en bok för en gångs skull istället för en virkning.. Jag kanske behöver vila fingrarna lite.. Men samtidigt har jag ju så mycket fina garner! Oh, desicions desicions...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0