Massa mojs!

Det är så här det går när man inte uppdaterar direkt när man gjort något nytt, då kommer det en mastodontuppdatering dagen efter istället..

Satt med Fröken Grön på Skype större delen av kvällen igår och pysslade, och pysslade till och med lite hemma hos mor och far när jag och pysslingen var där på söndagsvisit. Man hinner rätt mycket på en dag alltså! Idag har det gått lite sämre, men det kommer vi till snart. Först gårdagens skörd:

Prinsesstårtor



De här gjorde jag hos mor och far, och jag tror fan de blir liiiite för höga, men det är övning som ger färdighet :) Kommer ju fortfarande ihåg hur min första såg ut. Augh, inte en vacker syn.. Det blir ju bara bättre och bättre!

Prinsesstårta (IGEN)



Det blev bättre size på den här, den gjorde jag medan jag pratade med Fröken Grön, alltid lika trevligt med dessa 2000-talsyjuntor :D Efter denna så utförde jag ett experiment som är levande bevis på att man INTE godtyckligt ska ändra i mönstren när man "tycker att det ser konstigt ut". Det ser inte konstigt ut. Det är DU som inte kan virka ordentligt. Den blev åtminstone lite rolig:

Muffin!



Det ser mer ut som ett muterat smurfhus, men what the fuck - det är ett första försök. Tänkte försöka göra en mindre idag, det tog inte så lång tid att göra.

Åsså den förbenade prylen som jag har slitit med sedan imorse - hur sjutton DET nu gick till. Det är ju bara fastmaskor! På något vis lyckades jag virka typ 20 varv och sedan upptäcka att jag på rad 3 har lagt TILL en maska av någon anledning! Repa upp. Repeat. Och upptäck IGEN att det magiskt uppenbarat sig en extra maska på varv 5 av 30!! Repa upp. Repeat. Räkna maskorna på minst varannat varv. SEN var det inga problem, aslätt. Och så blev det så sött! Kolla!





Passar perfekt som liten börs eller nåt att ha tamponger eller kondomer i, så himla söt blev den! Och ÄLSKA att jag fick en halv miljon random knappar av mamma som jag kan sätta på en massa saker! Awesomeness..!

Nu vidare till nästa projekt - minimuffins! Hoppas de blir bra, jag vill göra ett helt kakfat! På onsdag ska jag med en polare till torget och leta reda på ett par nystan brunt virkgarn, det existerar bara inte i min jättehög med garn...

Och så fick jag ju ett litet uppdrag av en viss "någon"... *blink blink*

Whooptie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0