Minikorg och söt förvaringsburk

Oaaah, nu har det visst blivit ett långt uppehåll mitt i alltihopa! Så går det när man reser annorstädes - trots att jag tog med mig virkgrejor så blev det inget gjort, delvis på grund av att jag varit ganska sjuk. Men nu mår jag (inte) lite bättre, och kände suget att virka igen.. Och äntligen kom jag igång med det fåniga projektet som har legat och petat mig i örat i säkert en vecka. Men jag började med en...



...liten minikorg till! Den här blev till och med mindre än den förra, jag har ingen aning om varför jag gör dessa, det är liksom en mjukstart inför större projekt, som den här:

Burk för små ting





Den blev lite fesigt stoppad, men det gick inte annat alltså.. Virkade även spetsen separat och sydde på efteråt, varför kan man ju verkligen fråga sig, för det blev lika rakt som om en vindögd praktikant hade gjort den. Men den är funktionerlig, alla mina virknålar (utom 3,5:an) får plats däri, tillsammans med sytrådsrullen och lite garn. Asbra liksom :) Och ovansidan fungerar som nåldyna, och hade säkert funkat ännu bättre om jag hade kunnat stoppa den rejält. Nästa gång ska jag prova med en rul skumgummi istället, det kanske går bättre.

Och till nästa gång kanske jag har lärt mig att INTE lämna nylimmade saker i sängen... Det dumma locket fastnade! Eller ja, jag ska nog inte skylla på locket. Det var nog lite annat som felades :D

Men nu är det skönt att ha kommit igång lite med handarbetet igen! Lugn och roooo...

Fröken Grön! Du är så god och skriver ner "receptet" på de där apsöta små tossorna, såna vill jag också göra!

Tomorrow maybe more :)

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Oj så produktiv du är. Men som sagt varför sydde du på spetsen? Är ju enklare att plocka upp och virka ju. Men det har du väl förstått vid det här laget.



Men jädra finurligt att göra en burk med sådant lock. Trevlig förvaring.



Keep up the good work!

2010-03-27 @ 19:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0