Mobilfodral och blombrosch

Herregud! Är klockan så mycket?! Jag får verkligen inte virka på kvällarna.. Det får bli ett snabbt litet inlägg med riktigt usla kort.. Här är i alla fall kvällens skörd :D

Mobilfodral (dock utan knapp)





Som "synes" passar den alldeles utmärkt till en iPhone. Alla kan ju inte älska grälla regnbågsgarner som jag :D Jag ska norpa lite knappar av mor min imorgon som tydligen hade ett gäng, så att jag kan sy klart den här lilla sötnosen :)

Blombrosch



Vet inte vad det är för fel på min kamera just nu, men den vägrar fokusera på det jag vill ta kort på. Måste fixa detta.. Broschen är i vilket fall som helst ca 5 cm i diameter och har en tigeröga-färgad pärla i mitten. Sötig :) Egentligen var det meningen att den skulle sitta på mobilfodralet, men den blev lite för stor och blafsig så det fick bli en brosch istället.

Jag var på stan idag på begäran av min pyssling som ville köpa Bakugan för sin veckopeng, och passade då på att smita in på Panduro och inhandla nålar med stora ögon för att kunna fästa lättare, och JISSES vilken skillnad det blev från att försöka desperat att virka in allting i osynlighet :D

Klev även ner på myrorna i hopp om att hitta nåt fint tyg att leka med, eller några fina knappar - men hittade istället helt underbar spets, ca 3 cm bred med blommönster. Kan inte gissa mig till hur lång rullen var men kanske... 5-6 meter? 40 kronor betalade jag i alla fall och det kändes klart överkomligt! Nu vill jag bara ha tag i lite fint mönster så att jag kan sy lite skojjiga saker också! Jag är verkligen i skapartagen :D

Men NU är det bannat sovdags, herreminje..!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0