Mariosvampar, mobilfodral, kub, äggvärmare, bulle och skål!

Nu har jag slackat efter en massa känns det som, men det betyder inte att jag inte har virkat och pysslat! Jag är bara taskig på att uppdatera :)

Då ska vi se vad jag har lyckats skrapa ihop till denna gång :)

För det första drämde jag ihop 13 stycken studentmössor (bild finns tidigare i bloggen) till mor min, och det tog sin lilla tid må jag säga...

Sedan har jag....:

Mariosvampar (nyckelringar, numera. Och alla fick prickar till slut.)



Ny typ av mobilfodral, mycket uppskattat av beställaren. Passar även till iPhone märkte jag när jag gjorde en till pojkvännen. Eget mönster :) Säg till om jag ska lägga upp det!



"Kub" med sex färger, egentligen tänkt som barnleksak med en bjällra i, men det fick vara :) Undrar om det funkar att göra tärningar också.. Fan vad kul att göra ett virkat Yatzy :D Även detta är ett eget mönster, let me know if you want it!



En äggvärmare med påvirkat spets. Tyvärr hade jag bara miniminiägg så jag fick höfta med måtten lite... And you know it, eget mönster :)



Bulle :) Den här var lätt så den ska jag göra fler av :D



Och sen har jag kommit på att jag aldrig la ut en bild på min present som jag gjorde åt mamma i påskas istället för ett påskägg:



Skålen är virkad och sockerstärkt över en glasskål. Spetsen är invirkad på varv 36 och kanten högst upp är virkad med bakvända fastmaskor för ett snyggare avslut. Ain't that nice? :) Och det är mitt eget mönster! Can't say it enough times :D

Så det var det för nu!

Nu åter till mina 7 miljoner mormorsrutor :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0